S dostatečně velkou částkou na firemním účtu se podniká mnohem lépe než s málem. Jenomže zdaleka ne každý má statisícové až milionové sumy na rozjezd – naopak se musí přizpůsobit značně omezenému rozpočtu. Na druhou stranu mnoho začínajících byznysmenů zbytečně utrácí za věci, které nepotřebují. Možná je to i váš případ, jen o tom třeba ještě nevíte. Inspirujte se proto následujícími tipy, zredukujte výdaje a uspořené peníze investujte do budoucího rozvoje firmy.
1. Firemní peníze nejsou vaše peníze
Můžete namítnout, že firmu vlastníte a na finanční prostředky na jejím účtu máte plné právo. To jistě ano, ale jakmile je začnete neuváženě používat pro osobní účely, začnou v kase chybět. Mějte na paměti, že bezmyšlenkovité míchání firemních a osobních financí je prvním krokem k chaosu v účetnictví a následnému krachu.
2. Výpočetní techniku můžete koupit v bazaru
Proč utrácet za nové, když vám stejně dobře poslouží zánovní? Jen pár let staré repasované servery Dell, HP, IBM nebo třeba Fujitsu Siemens udělají většině běžných uživatelů dobrou službu a není jediný rozumný důvod kupovat nový hardware. Každý solidní bazar serverů navíc poskytuje záruku a zajistí instalaci u klienta ve firmě, jakožto i kvalitní servis.
3. Když úvěr, tak nejvýhodnější
Možná se v začátcích neobejdete bez finanční injekce od banky nebo nebankovní instituce. Úvěr může vaše podnikání nakopnout, ale stejně snadno způsobí vrásky na čele. Nedělejte proto ukvapená rozhodnuti a vyjednejte si co nejvýhodnější podmínky. Důsledným výběrem produktu ušetříte nezanedbatelnou částku.
4. Home office místo kanceláře
Pronájem kancelářských prostorů často tvoří významnou část pravidelných výdajů. Spousta firem přitom velkorysé sídlo vůbec nepotřebuje. Pokud je to možné, domluvte se s kolegy a podřízenými na alespoň částečném home office. V menší – a levnější – kanceláři se průběžně prostřídají a uleví firemnímu rozpočtu.